کاربردهای واقعیت مجازی در ساخت و ساز


املاک و مستقلات و خرید

تصور کنید که می توانید از  یک مایل دورتر در خانه ای پرسپکتیو گشت و گذار کنید ، درست مثل مالک در آنجا حرکت کنید. تصور کنید که  مدلهای مبلمان  در قالب زندگی خود را در آن خانه قرار دهید تا ببینید آیا آنها مناسب هستند.

حال تصور کنید که به یک فروشگاه پوشاک مجازی با فضای قفسه ای بی انتها ( بی حد و مرز) ، جایی که می توانید هر پیراهن ، بلوز یا کفش فروشی را ببینید و امتحان کنید. خرید هرگزشبیه واقعیت نخواهد بود. (خرید در دنیای مجازی با دنیای واقعی متفاوت خواهد بود)

موضوع اصلی واقعیت مجازی شبیه سازی چشم انداز است. هدف هر هدفون این است که نزدیک شدن به ساخت یک محیط همه جانبه سه بعدی را میسر کند.. هر هدست VR یک صفحه (یا دو – یکی برای هر چشم) در مقابل چشم ها قرار می دهد ، بنابراین هرگونه تعامل با دنیای واقعی از بین می رود. دو عدسی فوکوس اتوماتیک معمولاً بین صفحه و چشم قرار می گیرد که بر اساس حرکت و موقعیت یابی چشم فرد تنظیم می شود. تصاویر موجود در صفحه با استفاده از تلفن همراه یا کابل HDMI متصل به رایانه ارائه می گردد.

تجربه سه بعدی کاملاً همه جانبه

قبل از ساخته شدن یک ساختمان، آن را تجربه کنید. با واقعیت مجازی شما یک تجربه همه جانبه ایجاد می کنید که از نظر احساسی، مشتری آن را لمس می کند و ایده های معماری را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

از آنجا که هزینه هدست هایی مانند Oculus Rift ، HTC Vive یا Microsoft Mixed Reality بسیار کاهش یافته است ، اکنون گزینه ای برای همه معماران و طراحان مدرن است.

VR با فقط یک کلیک!

شما می توانید واقعیت مجازی را مستقیماً از پروژه خود در Revit ، SketchUp ، Rhino یا ArchiCAD شروع کنید: نیازی به بارگذاری یا تغییر روند کار نیست. معماران و طراحان  به احساس بهتری نسبت به پروژه رسیده اند  و باعث افزایش بهره وری شده است.

راه اندازی طرح شما آسان است. نمایی را از موارد دلخواه انتخاب کنید و از درون واقعیت مجازی عکس بگیرید. ارائه و بررسی پروژه ها هرگز آسان نبوده است.

واقعیت مجازی در صنعت ساخت و ساز(ساختمان)


واقعیت مجازی در صنعت ساخت و ساز(ساختمان)

واقعیت مجازی (VR) گام مهمی برای تغییر صنعت ساخت و ساز در آینده نزدیک  است.

1.مقرون به صرفه

هر طرفی که درگیر پروسه ساختمانی باشد می تواند در مرحله طراحی اولیه مشکلات احتمالی را تشخیص دهد. هر نوع تغییر که در مرحله ساخت و ساز تشخیص داده شود ، معمولاً بسیار پر هزینه و زمان بر است.

۲. عدم وجود عبارت “به نظر نمی رسد که من تصور کنم”.

مشتری می تواند به راحتی با استفاده از یک هدست VR به اجسام دسترسی پیدا کند  تا ببیند آیا همه چیز با انتظاراتش مطابقت دارد در غیر این صورت  بازخورد مورد نیاز را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، مشتری ها می توانند بررسی کنند که آیا فضا واتاق کافی برای همه اثاث و لوازمی که می خواهند داخل اتاق ها قرار بگیرند وجود دارد بدین ترتیب با ایجاد تنظیمات لازم در واقعیت مجازی  امکان تبادل اطلاعات و درخواست ها به سادگی میسر میشود .

علاوه بر عامل موقعیت مکانی که می تواند کارگران را از هم جدا کند ، یک عامل خلق و خوی نیز وجود دارد که بر بهره وری تأثیر می گذارد. محیط VR را می توان تغییر داد تا مکانهای مختلفی ایجاد شود ، فضای بیرونی ، کف اقیانوس یا سالن آینده نگر.

آیا اجرای واقعیت مجازی در ساخت و ساز گران است؟

همه این ویژگی ها به یک سیستم VR کامل با هدست و کنترلر احتیاج ندارند. بعضی اوقات ، به عنوان مثال برای اهداف نظارت ، یک هدست  با تلفن هوشمند مناسب کافی است.

اگر می خواهم یک برنامه توسعه واقعیت مجازی برای ساخت و ساز راه اندازی کنم ، از کجا باید شروع کنم؟

شما همیشه می توانید با ما برای مشاوره حرفه ای مجازی و واقعیت افزوده در تماس باشید. ما در پروژه خود به شما کمک خواهیم کرد و به هرگونه سؤال مرتبط پاسخ خواهیم داد.

ما ، در Virtopia ، بالاترین کیفیت برنامه های VR را تضمین می کنیم. صفحه پروژه های ما را بررسی کنید تا خودتان ببینید.

برقراری ارتباط طراحی و انتقال فضا به مشتری های غیر فنی، همواره یک چالش برای معماران بوده است. خوشبختانه ، پیشرفت هایی مانند واقعیت مجازی (VR) در حال شروع به هموار کردن راه ابزارهای جدید برای رفع این چالش هستند.

واقعیت مجازی تقریباً در هر زمینه ی خلاقی تغییر ایجاد کرده است و معماری نیز از این قاعده مستثنی نیست. از زمان آغاز فعالیت آن در صنعت، چند سال پیش، فناوری همه جانبه به سرعت خانه ای مناسب را در املاک و مستغلات و معماری پیدا کرد و خود را اثبات کرد که یکی از ابزارهای بسیار ارزشمند برای برقراری ارتباط با یک طرح املاک است.

این فناوری به معماران و مشتریان این امکان را می دهد تا به عنوان همکار واقعی در طراحی یک پروژه با سرعت بیشتری کار کنند. این امکان را برای پیاده روی در املاک از پیش ساخته ، با یک فضای داخلی کاملاً بصری قبل از تصمیم گیری در مورد جزئیات، فراهم می کند. آنچه در گذشته یک موضوع جدید قلمداد می شد، به یک منبع پیشگام برای طراحی ، برقراری ارتباط و فروش یک ملک تبدیل شده است. اینجا برخی از جذاب ترین روش های فناوری تاثیرگذاردر حال تغییر ، چگونگی کار و عملکرد معماران قابل مشاهده است.

تجسم برتر

برای اینکه یک معمار بتواند ایده خود را بفروشد ، هر ساختمان را به عنوان داستان شروع میکند. برای موفقیت آمیز بودن این داستان، معماران باید از ویژگیهای عملکرد و هدف خود تصویری بکشند تا بتوانند به آن در زندگی شخصی برسند. معماران به طور سنتی از طریق نقشه ها، مدل های سه بعدی و شبیه سازی های دیجیتال دوبعدی ، این روایت های بصری را برپا کرده اند،  اگرچه این روش ها به اثبات رسیده است، اما به شخص اجازه نمی دهند که واقعاً احساس کند که داخل ملک است.

پروژه ها

پروژه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

تولید محتوای دیجیتال

برندسازی دیجیتال

وبسایت و باشگاه مشتریان (CRM)

تمامی حقوق مالکیت معنوی این سایت برای شرکت ویرتوپیا محفوظ است.